بازدید از حوزه های امتحانی

در هفته ای که گذشت از حوزه های آزمون پایان نیمسال مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور بازدید به عمل آمد که به لطف خدا امتحانات به نحو مطلوب و در کمال آرامش برگزار می گردد که جای تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی آزمونها را دارد.ضمناً دانشجویان محترم می توانند جهت تکمیل موارد ایراد به سوال از طریق منوی کاربری سایت گلستان اقدام نمایند.

دانشگاه جای میتینگ انتخاباتی نیست/ کاندیداها حرف علمی ارائه دهند

              

دانشجو:

دانشگاه جای میتینگ انتخاباتی نیست/ کاندیداها حرف علمی ارائه دهند

      

به گزارش مهر، دکتر کامران دانشجو  در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و نمایندگان وزیر در هیات نظارت بر تشکل های اسلامی گفت: اسلام آزادی را ارج می نهد ما هم آن را ارج می نهیم. آزادی برای انسان مسئولیت به همراه دارد. آزادی در دانشگاه ها باید در چارچوب مقررات باشد حتی اگر مقررات بد باشد و به آن نقد هم وارد باشد باید تغییر کند نه اینکه از آن سرپیچی شود.

هر کسی در قبال موضوع انتخابات مسئولیت دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مهمترین مساله سال 92 را انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد و خطاب به معاونین فرهنگی دانشگاه ها گفت: باید در این زمینه برنامه داشته باشید و هر کسی در قبال موضوع انتخابات مسئولیت دارد.

وی ادامه داد: اگر دیدید کسی دارد هیجان کاذب ایجاد می کند مسئولیت ما شفاف سازی است.

دانشجو در بخش دیگری از سخنانش به دموکراسی اشاره کرد و گفت: یک عده دموکراسی را قبول دارند ولی مشروط بر اینکه فرد مورد نظر خود از این دموکراسی بیرون آید در غیر این صورت آن را قبول نمی کنند.

باید در دانشگاه حرف علمی زده شود

وی تصریح کرد: ما در قبال انتخابات مسئولیت داریم باید هر کسی در دانشگاه صحبت می کند حرف علمی ارایه کند. سکوی تبلیغاتی با سکویی که قرار است از آن منطق و علم حاکم شود متفاوت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شعار جایی دیگر دارد، تصریح کرد: دانشگاه جای میتینگ انتخاباتی نیست. باید برای دانشجویان حرف علمی ارایه شود. باید کسی که برای دانشجویان صحبت می کند حرف علمی ارایه دهد.

دانشگاه جایی نیست که دشمن جدول خود را در آن تکمیل کند

وی گفت: سخنران باید مرز خود را با دشمن مشخص کند تا دشمن نتواند از صحبت های او سوء استفاده کند. دانشگاه محلی نیست که دشمن جدول خود را آنجا تکمیل کند.

دانشجو خطاب به معاونین فرهنگی دانشگاه ها گفت: شما باید برای انتخابات برنامه داشته باشید و تلاش کنید یک انتخابات پرشور با حاکمیت عقل و مشارکت حداکثری برگزار شود.

وی ادامه داد: سعی کنید اعتماسازی کنید. دانشجویان باید به شما اعتماد کنند و اگر کوتاهی صورت گرفته جبران کنید تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.


 

اجرای بدون کاغذ تمام آزمون های تستی پیام نور از ترم آینده


رییس دانشگاه پیام نور :آزمون های تستی تمام مقاطع و رشته های این دانشگاه از ترم آینده با استفاده از رایانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه نیوز رئیس دانشگاه پیام نور گفت: شیوه بدون کاغذ برای اولین بار در امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی پیام نور به صورت آزمایشی درحال برگزاری است.

زیاری افزود: با توجه به  اینکه امکان اعلام نتیجه آزمون دانشجویان بلافاصله پس از پایان امتحان آنها امکان پذیر است اما در این مرحله، نتیجه آزمون آنها دو روز بعد از امتحان اعلام  می شود.

وی درمورد مزایای طرح آزمون بدون کاغذ اظهار داشت: این شیوه برگزاری امتحان علاوه بر افزایش ضریب امنیت آزمون ها به دلیل ارسال مستقیم سوال از بانک سوالات دانشگاه، کاهش قابل توجه هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.

زیاری، رفع سریع اشکالات احتمالی در سوالات از طریق مدیریت از سرور مرکزی، امکان چیدمان متفاوت سوالات و گزینه ها با حفظ یکسان بودن سوالات برای تمام دانشجویان، ایجاد فضایی آرام برای دانشجو در زمان امتحان و اشراف به همه سوالات و آسان سازی تصحیح نمره های امتحانی و تسریع در اعلام نمره دانشجویان را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.


چرا ربیع‌الاول ماه سرور اهل‌بیت(ع) است

ماه ربیع‌الاول از آغازش که یادآور آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) و تداعی‌کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة‌‌المبیت است تا انتهایش رویدادهایی به وقوع پیوسته است که موجب سرور شیعیان می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، امروز، آغاز بهار ما‌ه‌های قمری است، سومین ماه از ماه قمری که «ربیع‌الاول» خوانده می‌شود را ماه سرور و شادی اهل‌بیت می‌نامند.

اینکه عزاداران حسینی نزدیک به 60 روز در مصیبت مولایشان به سوگواری پرداخته‌اند، با ره‌ توشه عشق حسینی به استقبال از ماهی می‌روند که ایام پر برکت و میمنتی در آن قرار دارد.

در این ماه از ابتدای آغازش که یادآور آغاز هجرت پیامبر اکرم(ص) و تداعی کننده جانفشانی امیرالمؤمنین(ع) در لیلة ‌المبیت تا انتهایش حوادث و رویدادهای به وقوع پیوسته است که باعث خوشحالی شیعیان می‌شود که در ادامه نگاهی گذرا به آن‌ها خواهد شد:

در روز چهارم ماه ربیع‌الاول سال اول هجری، پیغمبر(ص) از غار ثور پس از گذشت سه روز به قصد هجرت به مدینه خارج می‌شود.

نهم ربیع‌الاول، روزی است که شیعیان عصر غیبت به خوبی آن را گرامی می‌دارند، چرا که سالروز آغاز امامت آخرین ذخیره الهی و نهمین فرزند اباعبدالله الحسین(ع) است.

سالروز ازدواج پیامبر مهربانی‌ها با حضرت خدیجه نیز در روز دهم ربیع‌الاول در 15 سال قبل از بعثت واقع شده است.

روز دوازدهم ربیع نیز 3 واقعه خوشایند اتفاق افتاده است، در ابتدا سالروز ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه و شادی مردم این شهر و استقبال بی‌نظیر آن‌ها از رسول خدا(ص) و ورود ناقه نبی خدا(ص) به خانه ابو ایوب انصارى از برجسته‌ترین رویداد این روز است.

همچنین انقراض حکومت ظالم و ننگین بنى‌امیه در سال  132 قمری رخداد مهم 12 ربیع‌الاول است که به دست ابومسلم مروزی خراسانی اتفاق افتاد که چهاردهمین خلیفه بنى امیه «مروان حمار» در قریه‌اى از روستاهای مصر توسط او به قتل رسید و دولت بنى‌امیه بعد از 91 سال و 2 روز که یک هزار و 92 ماه و 2 روز ساقط شد.

هلاکت معتصم بالله عباسی همان کسی که شیعیان زیادی به شهادت رساند و جنایات‌های بی‌شماری را مرتکب شد، در سامرا در سال 227 قمری به وقوع پیوست.

و اما روز 14 این ماه دو واقعه مهم رخ داده است که قلوب شیعیان را بسیار خوشحال می‌سازد، چرا که هلاکت یزید ملعون در سال 64 هجری قمری و خروج مختار ثقفی در سال 66 قمرى به خونخواهی از ثارالله(ع) در این روز اتفاق افتاده است.

آری! در این ماه، رحمت الهی بیش از بیش هویداست، چرا که میلاد برترین انسان‌ها و شایسته‌ترین بندگان در آن قرار داد، رحمتی که از ابتدای آفرینش همتایی برای آن یافت نمی‌شود و این میلاد فرخنده در 17 ربیع اتفاق می‌افتد که با وجود مولود پر برکت خاندان هاشم، ایوان کسرى به لرزه افتاد، دریاچه ساوه خشکید و آتشکده هزار ساله فارس خاموش شد و آمنه مادر گرامی ختم رسل(ص) صدایى شنید: «بهترین خلق متولد شد، او را محمد نام کن» و هاتفى ندا کرد: «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا».

هلاکت قوم نمرود به وسیله گزش پشه ‌-از سوی خدا مأمور بودند به حمایت از حضرت ابراهیم(ع) وارد میدان شوند- و جنگ حضرت داود(ع) با جالوت از رخدادهای است که قبل از ظهور اسلام در 18 ربیع‌الاول به وقوع پیوسته است.

اینک پس از دو ماه که دل‌هایمان را به عطر حسینی، زینبی، حسنی، نبوی و رضوی معطر کردیم، به استقبال ماهی می‌رویم که در آن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) را جشن خواهیم گرفت و از خداوند تبارک و تعالی تعجیل در ظهور حجتش را بخواهیم، به امید روزی که بهار ماه‌ها اتفاق افتد.

قابل توجه همکاران محترم

جلسات ستاد استانی روز چهارشنبه مورخ ۱۳/۱۰/۹۱

۱-ساعت ۹-۱۰ صبح جلسه رابطین نظارت و ارزیابی

۲-ساعت ۱۰-۱۲ ظهر جلسه روسا و حفاظت آزمون

انتصاب خانم دکتر طیبه صفایی به سمت سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور

انتصاب خانم دکتر طیبه صفایی به سمت سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور

معرفی رابطین جدید نظارت و ارزیابی مراکز جوانرود و هرسین

ضمن تشکر از زحمات ارزشمند آقایان رضا رستمی ومنصور خلخال و آرزوی توفیق و سربلندی برای این دو همکار گرامی در مسئولیتهای جدید .طی حکمی آقایان یونس عباسی بعنوان رابط هرسین و آقای سالار الماسی راد به عنوان رابط جوانرود منصوب گردیدند.

9 دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

 

نقش سیستمهای اطلاعاتی در تصمیم گیری مدیران

مقدمه :

سيستم‌هاي اطلاعاتي، برنامه‌هاي نرم افزاري هستند که با استفاده از رايانه و بانك‌هاي اطلاعات
(DATA BASE) ، کار جمع‌آوري، ذخيره، بازيابي و کنترل اطلاعات را در سازمان‌ها تسهيل مي‌نمايند.

بیش از هشتاد درصد کار روزانه مدیران صرف اطلاعات می‌شود از جمله دریافت اطلاعات، برقراری ارتباط و استفاده از اطلاعات در طیف وسیعی از امور مختلف. ازآنجایی که اطلاعات مبنای تمام فعالیت‌های یک سازمان است، سیستم‌هایی باید وجود داشته باشند که اطلاعات را تولید و مدیریت کنند. هدف چنین سیستم‌هایی ایجاد تضمین در ارائه اطلاعات صحیح و قابل اطمینان در مواقع مورد نیاز و در شکل قابل استفاده است. چنین سیستم‌هایی، سیستم‌های اطلاعات نامگذاری شده‌اند.

استفاده از فناوری اطلاعات، در کنار سیستمهای اطلاعاتی متنوعی که برای نیازهای مختلف طراحی می گردد، گسترش یافته است. فناوری اطلاعات مدیران را قادر می سازد تا با سازمان، محیط و یکدیگر ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنند. مشارکت بیشتر در تصمیم گیری، افزایش سرعت تصمیم گیری، افزایش سرعت شناسایی مسائل، کاهش ارتفاع هرم سازمان، بهبود هماهنگی و افزایش کارکنان متخصص، تنها برخی از تأثیراتی هستند که فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی بر برخی از سازمانها می گذارند .

ادامه نوشته

ارزیابی عملکرد سازمانها براساس مدل BSC

مقدمه :

برای اینکه مدیریت کنیم باید بتوانیم اندازه گیری کنیم . این عبارت یکی از کلیدی ترین فاکتورهای مدیریت است . لذا برای نیل به این مقصود بحث ارزیابی عملکرد مطرح می شود .
اندازه گیری عملکرد از عواملی است که تمام سازمانها به نحوی آن را انجام می دهند . سازمانها ممکن است آن را به طور سیستماتیک و کامل و یا به دلیل خاصی بطور سطحی انجام دهند .

- ارزیابی عملکرد عبارتست از اندازه گیری عملکرد از طریق مقایسه وضع موجود با وضع مطلوب یا ایده آل براساس شاخص های از پیش تعیین شده که خود واجد ویژگیهای معین باشد .

- به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین در دوره زمانی معین با هدف بازنگری ، اصلاح و بهبود مستمر تعریف نمود.

ادامه نوشته

نظارت در نظام جمهوري اسلامي ايران

چكيده: در نظام هاي سياسي پيچيدة امروز، نظارت امري ضروري و گريز ناپذير است منتها نوع نظارت و نظام آن، در کشورهاي مختلف بسيار متفاوت است. براساس قوانين نظام جمهوري اسلامي ايران، مجلس خبرگان که منتخب مردم است بر رهبر نظارت دارد، رهبر نيز ضمن نظارت کلان بر سه قوه از جهت هماهنگي آنها، نظارت دقيق تري بر قوة قضائيه، شوراي نگهبان، مجمع تشخيص مصلحت و ساير نهادهاي تحت نظر رهبري اعمال مي نمايد. مجلس شوراي اسلامي از طريق قانونگذاري، رسيدگي به شکايات از طرز کار سه قوه در کميسيونهاي اصول 88 و90، رأي اعتماد به وزيران، تحقيق و تفحص در تمام امور کشور و حق سؤال و استيضاح، نوعي نظارت بر قواي ديگر و ساير نهادهاي موجود اعمال مي کند و ضمن آن از طريق ديوان محاسبات بر امور مالي ساير قوا و نهادها نظارت دارد. قوة قضائيه نيز از طريق سازمان بازرسي کل کشور و ديوان عدالت اداري، نوع خاصي از نظارت را اعمال مي كند. علاوه بر اين ها هر کدام از قواي سه گانه، داراي مکانيسمهاي نظارتي دروني هستند.

ادامه نوشته

مفاهیم عمده نظارت آموزشی

چکیده:

  تلاش صاحبنظران دربیست سال گذشته منجربه حداقل شش مفهوم سازی برای نظارت شده است.این مفهوم سازیها نظارت رامتمرکزبر:

   1- درنظارت وراهنمایی متمرکزبراموراداری,منظوراصلی دستیابی به هدفهای عمده ی آموزشی است.2- درنظارت وراهنمایی متمرکزبربرنامه ی درسی وتحصیلی,فعالیتهای مختلفی چون برنامه نویسی,آماده سازی مطالب وتهیه ی گزارش به والدین درنظراست. 3- درنظارت وراهنمایی متمرکزبرتدریس,هدف اصلی بهبودبرنامه ی آموزش وتدریس است. 4- درنظارت وراهنمایی متمرکزبرروابط انسانی,به ایجادارتباط صحیح استفاده از منابع مشترک,درک نیازهاواحساسات معلمان توجه میشود.5-درنظارت وراهنمایی متمرکزبرمدیریت,به اهمیت حفظ وبهبودسازمان وتوجه به کارایی واثربخشی آن تأکید می شود.6- سرانجام درنظارت وراهنمایی متمرکزبررهبری,درزمینه یاددهی,چگونه یاد دادن به یاددهندگان ورهبری حرفه ای تأکیدمی شود.

      لذادراین مقاله سعی شده بابررسی منابع وکتب موجودوتجزیه وتحلیل مباحث مرتبط با موضوع مفاهیم کلیدی نظارت درحدتوان وبضاعت مطالبی گردآوری گرددوبااستفاده از روش توصیفی ارائه شود.این مطالب بعدازچکیده ومقدمه شامل مباحثی چون تعریف نظارت , تعاریف مفاهیم نظارت,تحلیل آنهاوابعادنظارت می باشد.

 

کلمات کلیدی:نظارت آموزشی,تعریف نظارت,مفاهیم نظارت,ابعاد نظارت

ادامه نوشته